Czy wiesz, że...

woda pomaga w nauce, ponieważ nawodnienie wpływa na działanie mózgu człowieka
i czas reakcji

Nawyki nie tworzą się
jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.


Żeby utrwalić sprzyjające zdrowiu i dobrej kondycji zachowania, takie jak picie wody, warto zastosować metodę małych kroków i wyznaczać sobie realne cele – np. wypicie pół szklanki wody co pół godziny.

  • Woda nie jest nudna. Jak zachęcić nastolatka do jej picia?

    Dziecko nie chce pić wody przez to, że jest bez smaku, ma inne przyzwyczajenia? Opakowania napojów gazowanych są atrakcyjniejsze? Wśród młodzieży modne są inne napoje? To wszystko prawda, ale słodki, gazowany napój nie zastąpi wody. To ona powinna być bazą codziennej diety.

    .
  • Co "robi" woda? Gasi pragnienie,
    ale to nie jedyna jej supermoc!

    Woda to skarb naszej planety, którego na co dzień nie doceniamy. To m.in. właśnie dzięki niej na Ziemi rozwinęło się życie. Mniej lub bardziej świadomie korzystamy z niej w każdej chwili swojego życia. Czym jest dla nas woda? Sprawdźcie sami!

    .
  • Jak nauczyć dziecko,
    by zamiast słodkich napojów wybierało wodę?

    Picie wody korzystnie wpływa na całe nasze ciało. Jak wprowadzić to w życie, gdy w sklepach jest tak duży wybór różnych napojów, które są smaczniejsze i bardziej atrakcyjne niż woda. Co zrobić, by dziecko, zamiast sięgać po nie, nauczyło się pić regularnie wodę? Podpowiadamy.

    .
  • Czy wiesz, że woda
    to niezwykła substancja?
    Co robi woda w organizmie? Wyjaśniamy

    Ile wiemy o wodzie, która towarzyszy nam każdego dnia? Okazuje się, że często niewiele, ponieważ w pędzie codziennego życia nie zastanawiamy się nad jej rolą w naszym organizmie.

    .

Czy wiesz, że...

Woda jest niezwykłą substancją. Bez wody nie byłoby życia!

Jakie są objawy odwodnienia?

Odwodnienie może dotknąć każdego. Szczególnie narażone są niemowlęta, małe dzieci oraz osoby starsze. Odwodnienie jest procesem, który często pozostaje w pierwszej chwili niezauważony i zignorowany. Czy wiesz, że pierwszym objawem odwodnienia jest uczucie pragnienia?

Jak zapobiegać odwodnieniu?

Świadomość zagrożenia to już połowa sukcesu. Uzupełniaj płyny regularnie! Dobrym nawykiem jest rozpoczynanie dnia od szklanki wody, warto też mieć butelkę z wodą zawsze pod ręką. Pij regularnie i pamiętaj o tym, że w ciepłe dni i przy zwiększonym wysiłku fizycznym powinieneś pić więcej.

Kiedy zacząć się martwić?

Skonsultuj się z lekarzem, jeśli zauważysz u siebie lub u osoby będącej pod Twoją opieką następujące objawy: ciemnożółty/bursztynowy mocz, wstrzymanie oddawania moczu, zapadnięte policzki, ekstremalne uczucie pragnienia i suchość w ustach, a także uczucie senności, apatii, bóle głowy i problemy z koncentracją.

  • Nie bój się bałaganu! Spójrz na "bazę" i inne aktywności oczami nastolatka

    Kiedyś do pokoju dziecka mogłeś wchodzić, kiedy tylko chciałeś, dziś drzwi są coraz częściej zamknięte. Nastolatek nie chce rodzica w swoim pokoju, nie chce, aby cokolwiek dotykał, porządkował...

    .
  • Jak wspierać (i czy wspierać) dziecko w jego wyborach życiowych?

    Każdy rodzic chciałby dla swojego dziecka jak najlepiej. Zdarza się jednak, że decyzje podejmuje sam, bez pytanie dziecka o zdanie. Dorosłym czasem wydaje się, że rozwiązanie wybrane przez nich jest lepsze i nie dopuszczają do tego, aby dziecko miało wpływ na decyzje lub podjęło ją samo

    .
  • Czego dziecko może nauczyć Ciebie? Wypowiedzi nastolatków

    Jako rodzice mamy poczucie, że nikt nie wie lepiej od nas, co jest najlepsze dla naszych dzieci. Często działamy jednak automatycznie, żyjemy w pośpiechu i nie mamy czasu ani chęci na weryfikacje swoich postaw i poglądów na temat wychowania. Postanowiliśmy zapytać nastolatków o to, czego mogą nauczyć się od nich rodzice.

    .
  • Nastolatek na wakacjach.
    O czym powinniśmy mu przypomnieć przed wyjazdem?

    Gdy dziecko wyjeżdża gdzieś samo np. na obóz, rodzice zawsze się denerwują. Jedni mniej, drudzy bardziej, ale nerwy nam towarzyszą. Jeśli chcemy być choć odrobinę spokojniejsi, zadbajmy o to, aby dziecko do wyjazdu odpowiednio przygotować.

    .

Materiały partnera

  • Dzieci mają większe zapotrzebowanie na wodę, ponieważ ich ciała zawierają więcej wody niż ciała dorosłych

    więcej
  • Nestlé Pure Life to naturalna woda źródlana, dzięki której zadbasz o nawodnienie całej rodziny

    więcej
  • Poznaj ciekawe historie i odkryj wpływ Nestlé na naszą planetę

    więcej
  • A gdyby tak znów mieć „naście” lat? Pokaż dziecku, jak spędzałeś kiedyś czas wolny

    Po powrocie ze szkoły twoje dziecko od razu zamyka się w swoim pokoju i spędza czas w pojedynkę, z telefonem w ręku? Gdy mówisz, żeby wyszło na dwór, czy spotkało się ze znajomymi, po prostu cię zbywa. Pokaż mu, że warto spotykać się ze znajomymi „w realu” albo po prostu wyjść z „czterech ścian”.

    .
  • Kilka sposobów, by powrót do szkoły to była fajna sprawa

    Wakacje! Wakacje! I. po wakacjach. Przychodzi moment, gdy wszyscy muszą przestawić się na inny tryb i wrócić do swoich codziennych obowiązków. Rodzice wracają do pracy, dzieci do szkoły i nauki. Co zrobić, aby powrót z wakacji był bezstresowy a radość i entuzjazm, utrzymywały się także podczas roku szkolnego?

    .
  • Daj się zainspirować
    i wykorzystaj talent dziecka! Podpatruj jego działania
    i włącz się do jego aktywności

    To, że dzieci uczą się przez obserwację i bacznie podpatrują zachowania swoich rodziców, wiadomo nie od dziś. Ale i dorośli mogą śledzić poczynania swoich potomków - w wielu dziedzinach mają oni większą wiedzę

    .
  • Czy powinniśmy zabraniać dziecku korzystania ze sprzętów elektronicznych? Świat idzie do przodu, ale wszystko zależy od was

    Telefon komórkowy, komputer, tablet, konsola do gier, telewizor - z każdym rokiem technologia coraz mocniej zawojowuje świat i nasze domy. Czy powinniśmy na to pozwolić, czy może chronić przed nią swoje dzieci?

    .

Czy wiesz, że...

Nastolatek w okresie intensywnego wzrostu i rozwoju musi dbać o prawidłowe nawodnienie organizmu

Staraj się pamiętać
o regularnym piciu wody


W ciągu dnia – ustaw przypominający o tym alarm w telefonie, zrób notatki w kalendarzu albo zacznij korzystać z aplikacji monitorujących spożycie wody.